.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ائتلاف معتدلهای دو جناح بر سر نامزدی حسن روحانی

مشاور دکتر حسن روحانی با اشاره به رایزنی‌‏های وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تاکید کرد «با توجه به اینكه ایشان نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستند برای حضور در این عرصه از معظم له كسب تكلیف خواهند كرد».

علی عسگری نمایند پیشین مشهد در مجلس هفتم در گفتگو با ایلنا با اشاره به دعوت برخی گروه‌‏های اصولگرا و اصلاح‌‏طلب معتدل از روحانی برای كاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: آقای روحانی در حال بررسی و ارزیابی شرایط هستند. اگر چه ایشان نهایتاً از رهبری انقلاب نیز كسب تكلیف خواهند نمود اما مقام معظم رهبری معمولاً در مورد اشخاصی كه قصد كاندیداتوری دارند، نفیاً یا اثباتاً اظهار نظر نمی‌‏كنند. چه در مورد رئیس جمهور فعلی و چه در مورد كاندیداهای رقیب وی، چرا كه جایگاه رفیع رهبری محفوظ از ورود به این مسائل است.

وی با بیان اینكه دعوت از روحانی محدود به گروه‌‏های اصولگرا یا اصلاح‌‏طلب نیست، این دعوت را در نتیجه همگرایی میان چهره‌‏ها و دلسوزان اسلام و انقلاب و وفاداران به مقام معظم رهبری دانست و گفت: مجموعه این افراد معتقدند كه حضور یك چهره جدید به عرصه انتخابات طراوت و تازگی می‌‏دهد.

مشاور دبیر اسبق شورای امنیت از استقبال جمعی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل غیرافراطی نسبت به كاندیداتوری احتمالی روحانی خبر داد و افزود: اگر چه هنوز عملاً از ناحیه شخص آقای روحانی پاسخ شفافی به دعوت‌‏های صورت گرفته، مطرح نشده است اما ایشان در حال بررسی موضوع و مشورت با بزرگان، نخبگان و دانشگاهیان كشور هستند. همچنین روحانی نظر مشورتی بزرگان دینی، علما، مراجع و برخی اركان نظام را نیز جویا خواهد شد.

وی از حسن روحانی به عنوان یك رئیس جمهور واجد شرایط، متعادل و كارآمد در عرصه‌‏های داخلی و بین المللی یاد كرد و با تأكید بر اینكه كاندیداتوری وی برای انتخابات آتی بستگی به آن دارد كه او حضورش دراین عرصه را تكلیف بداند یا نه؟ افزود: تمامی كسانی كه خواستار استقرار و پایداری نظام از یك سو و تأمین مشاركت حداكثری از سوی دیگر هستند باید مشوق كاندیداتوری چهره‌‏های روحانی اصولگرا از جمله روحانی و ناطق نوری باشند.

عسگری در ادامه گفت: اصولگرایان مدافع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضمن آنكه برای مشاركت حداكثری مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری تلاش می‌‏كنند، در پی آن هستند كه كاندیدای مورد نظرشان را به عنوان رقیب جدی احمدی نژاد وارد عرصه انتخابات كنند. كاندیدایی كه هم توان جلب آرا عمومی را دارد و هم می‌‏تواند از تمامی ظرفیت‌‏های نیروی انسانی موجود در عرصه مدیریتی كشور استفاده كند و كابینه وحدت تشكیل دهد.

وی با بیان اینكه حامیان چنین تفكری در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به هاشمی رفسنجانی رأی دادند، از او به عنوان چهره مظلوم مقتدر نظام یاد كرد و ادامه داد: هیچ یك از ما از حمایتی كه از آقای هاشمی كردیم پشیمان نیستیم و از منتقدان عملكرد دولت به ویژه در حوزه مدیریت، اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی هستیم.

مشاور روحانی با اشاره به اینكه گفتمان آینده كشور، گفتمان رضایت مندی مردم خواهد بود، خاطر نشان كرد: از این منظر می‌‏كوشیم تا تضمین برای سلامت انتخابات وجود داشته باشد و دخالت نیروهای غیبی در نتایج انتخابات به حداقل برسد. با چنین تضمینی در تلاشیم تا چهره‌‏های دلسوز نظام كه مقبولیت عمومی داشته و توان خروج و برون رفت از وضعیت فعلی را دارند وارد عرصه انتخابات كنیم.

وی در پاسخ به اینكه در صورت حضور سید محمد خاتمی در عرصه كاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دهم، حسن روحانی باز هم كاندیدا خواهد شد یا نه؟ گفت: پاسخ به این سوال، زود هنگام است. چون ارزیابی افكار عمومی نزدیك به انتخابات در اخذ چنین تصمیماتی موثر خواهد بود.

عسگری افزود: آنچه كه از هم اكنون مشخص است، این است كه بنا به گفته آقای باهنر ممكن است اجماع اصولگرایان بر احمدی نژاد حاصل نشود. از سوی دیگر در طیف اصلاح طلبان نیز از یك سو حضور خاتمی مورد تشویق برخی افراد و گروه‌‏ها است و از سوی دیگر برخی نسبت به حضور ایشان شك و تردید دارند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، اجماع بزرگان روحانی اعم از جامعه روحانیت مبارز در میان اصولگرایان و مجمع روحانیون مبارز در میان اصلاح طلبان برای معرفی یك كاندیدای واحد را بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: به نظر می‌‏رسد چنین اجماعی در خصوص اعلام كاندیداتوری روحانی حاصل شود. اما اگر آقای خاتمی تصمیم قطعی به حضور در عرصه انتخابات داشته باشند، باید شرایط را مناسب با حضور وی در نظر گرفت.

وی با تأكید بر لزوم انسجام و همگرایی بزرگان نظام جهت تصمیم سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط كه متضمن حضور حداكثری مردم باشد، خاطر نشان كرد: این مساله به عنوان یك ضرورت برای جامعه امروز ایران مطرح است. چرا كه برگزاری چنین انتخاباتی می‌‏تواند سپر دفاعی خوب برای نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل باشد. همچنین با وجود چنین انتخاباتی می‌‏توان به تشكیل دولتی متعادل و برخاسته از آراء اكثریت مردم در داخل كشور امیدوار بود.

به گفته وی در حال حاضر طیف‌‏های مختلف به ویژه چهره‌‏های مطرح و اثرگذار در محافل غیر رسمی، صمیمی و خصوصی در حال تصمیم گیری در این خصوص هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.375 seconds.